Milyen legyen a cégben a vezetői pénzügy?

Hogyan lehetne jól megvalósítani a céges pénzügyi működést?

lefelé menő trend megfordítása

Ahhoz, hogy tudjuk, hogy mit nem tudunk, jó lenne ismerni azt, hogy milyen lenne ideálisan a pénzügy működése, nem?



Szóval – mint sok más terület is egy cégben – a pénzügy is 3 szinten működik:

  1. döntési szint
  2. koordinációs szint
  3. végrehajtási szint

Ez a három szint egymástól jól elkülöníthető, és elkülönítendő szint, amely különböző posztokhoz is van rendelve. Ezek:

  1. Tulajdonos
  2. Felső menedzsment
  3. Pénzügyi osztály és vezetője

Érdekes, nem?

Milyen gondok szoktak eredni ezek keveredéséből, vagy kitisztázatlanságából?

Az előző blogban már említettem pár jelenséget, és lehetne is folytatni.

Ami a leggyakoribb tévedés azonban az, hogy a tulajdonos / cégvezetőnek lövése sincs arról, hogy a) ezek a funkciók elkülönülnek, és b) melyikhez pontosan mi tartozik.

És akkor előállnak a problémák, súrlódások, és a könyvelő a felelős mindenért, stb.

Emiatt kell kétszer, háromszor annyit dolgozni, mint amennyi indokolt lenne, ugyanis a pénzügyek hiányosságait többletmunkával kell pótolni.

Ideális ennél sokkal kellemesebb a helyzet:
Maga a koordinációs szint, azaz a felső menedzsment hetente mintegy 1 órában elvégzi a szükséges tervezési feladatokat, majd a tulajdonos – vagy annak megbízottja – mintegy heti 30 percben ellenőrzi ezt, és véglegesíti.

A végrehajtói szint pedig végrehajtja a döntést a hét folyamán.

Jó hír, hogy a döntési funkciót, a mai technikai világban, akár a Bali tengerpartról is el lehet végezni, csak internet kapcsolat kérdése.

Gondold csak el: a cég olyan hatékonyan dolgozik pénzügyileg, hogy minden évben eltűnsz 1 hónapra pihenni, és a pénzügyeket a strandról tartod kézben.

Utópisztikus?

Lehet, de nem állsz tőle annyira messze, mint amennyire azt most hiszed!

A kialakított pénzügyi rendszer és a megfelelő nagyságú bevétel együttállása esetén már utazhatsz is! :-)

Horváth Zoltán
Cashflow Mérnök


Ajánlom másoknak is:
  • Print
  • PDF
  • email
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • Facebook
  • blogtercimlap
  • LinkedIn
  • Live
  • MSN Reporter
  • blogmarks
  • MyShare
  • MySpace
  • NewsVine
  • Technorati
  • RSS
  • Mixx
  • Twitter

6 hozzászólás “Milyen legyen a cégben a vezetői pénzügy?” bejegyzésre

  • acy szerint:

    Persze ez sok esetben többletmunkával is járhat. Mivel a leírt esetben akár 8-10 embernek kell tudni jól együttdolgozni. A változások (piackövetés) is lassú lehet. Ha a piaci körülmények változása végett pénzügyi szinten is változtatás szükséges, akkor először meg kell győzni a közvetlen kollégákat, tehát a saját szintjét, aztán még a tulajdonosi szintet, majd végigverni a végrehajtói szinten. Ezt is érdemes számításba venni, a túlzott hierarchia lassítja a folyamatokat.

    Üdvözletem

    Válasz

    Cashflow Mérnök megjegyzése:

    Kedves Acy,

    ha jól értem ki a soraidból, akkor te Pénzügyi Vezető vagy?
    A változásoknak fentról lefelé kell(ene) megtörténnie, ezért ütközhetsz nehézségekbe néha.
    A rendszer, amit vázoltam, funkciók, és elengedhetetlenek.
    Ugyanakkor nem jelenti azt, hogy egyből egy csomó embert fel kellene vennünk.

    Válasz

  • Gyuró János szerint:

    Hasonlít ez a szisztéma a szervezési tábla szerinti feladat delegálásra és felelősség kiosztására. Csak itt a pénzügy területére készítjük el. S ha jól rakjuk össze a rendszert – ami igényelhet pluszidőt, együttműködést, igen -, akkor azért Bali után közvetlenül jöhet Hawai is, vagy a Kanári-szigetek, már ha van internetkapcsolat ott is. :-)

    Üdvözlettel,

    János

    http://www.bajnokcegvezetokutja.hu

    Válasz

    Cashflow Mérnök megjegyzése:

    Kedves János,

    ez így van, amikor ez a pénzügyi rendszer felállt a cégben, és olajozottan működik, akkor tényleg lehet akár Baliról is vezényelni a pénzügyeket – persze nem évekre eltűnve, hanem mondjuk egy hosszabb nyaralás alatt.

    Válasz

  • acy szerint:

    Kedves CFM,

    helyes a felismerés, pénzügyi vezető vagyok, illetve voltam korábban, most ennél összetettebb munkakört látok el. És valóban, a tulajdonos/cégvezetőnek sokszor nagyon sok mindenről lövése sincs. Alapvető dolgokról a cége működését illetően. Legtöbbször itt kezdődnek a problémák.

    Válasz

    Cashflow Mérnök megjegyzése:

    Kedves Acy,

    fején találtad a szöget, nekem is ez a tapasztalatom.
    Sajnos ez nagyon sok gondot tud okozni a cég fejlődése, sikere érdekében, de ezt hiszem, hogy ezt Te is tapasztalod nap mint nap.
    A kezelés: képzés. Amint megértése van egy vezetőnek pl. a pénzügyeiről, akkor sokkal könnyebb vele szót érteni, és a helyes irányba terelni a dolgokat.
    A baj az, hogy túlon túl sokan nem szeretnének szembenézni a pénzügyekkel (tisztelet a kivételnek), és emiatt nagyon kicsi az esélye bármilyen értelmes kezelésnek.

    Válasz

Itt lehet hozzászólni !

Családi Élettervezés

Családi Élettervezés

Itt az ideje, hogy átlásd az összes pénzmozgásodat!

Családi Élettervezés

Naptár
február 2010
H K S C P S V
« jan   márc »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Huszárvirtus

Huszárvirtus az értékesítésben

Szeretnél-e egy ennyire hatékony értékesítői egységet a cégedben, amely őrületbe kergeti a konkurenciádat, miközben te képes leszel annyi eredményes "huszárt" előállítani, amennyit szeretnél?
Kattints a képre!

Huszárvirtus

Családi Életvezetés

Családi Életvezetés

Itt az ideje, hogy átlásd az összes pénzmozgásodat!

Cashflow Családi Életvezetés

Családi Élettervezés

Családi Élettervezés

Itt az ideje, hogy átlásd az összes pénzmozgásodat!

Családi Élettervezés