Adó ellen hatékonyság növeléssel, de hogyan?

Hogyan kezelte egy vállalkozó az adóproblémáit?

Adó ellen hatékonyság növeléssel, így ...Az előző blogban felvetett téma folytatása, azaz egy vállalkozó milyen növekedést tudott elérni azáltal, hogy 100%-ban kifehérítette a vállalkozását

Az előző blogban emlegettem egy vállalkozó ismerősöm, ügyfelem történetét, aki éves 4 milliárdos forgalom mellett szinte alig termelt nyereséget, inkább pozitív nulla körüli értékeket ért el. Már évek óta szenvedett ebben a „kórságban”, és sehogy nem tudott elmozdulni erről a szintről.

Nagyon sok mindent kezelt már ez előtt, hogy valahogy termelésre bírja a cégét, de valahogy sehogy sem sikerült ezt megvalósítani, és átbillenni ezen a holtponton.

Tudnod kell, hogy amikor az ember rossz okot talál meg és kezel a cégében, vagy az életében, akkor nincs lényeges változás, sok energia elmegy a kezelésre, de szinte semmi eredmény.

Nála is ez a helyzet állt fenn: sok minden kezelt, sok mindent rendbe tett, de nem volt meg az áttörés, nem történt lényegi változás nála sem.

Ekkor jött az elhatározása: kifehéríteni a céget! Ezt szépen fokozatosan, pár hónap alatt meg is valósították, annak rendje és módja szerint.

A vérbeli értékesítők jól tudják, hogy mennyire fontos az elmeállapot az értékestés sikerében. Ha jól kel fel reggel egy értékesítő, és általában lelkes, akkor hajlamos „minden bejönni” neki aznap. És igaz a másik oldal is: ha éppen rossz napja van az értékesítőnek, akkor szinte semmi nem jön össze.

Nos, ugyanez a jelenség van mindenki másnál is, de látványosan csak a csúcsra járatott embereknél jön ez ki nagyon. És így igaz a cégvezetőkre is.

Az említett ismerősöm saját bevallása szerint, amikor végre teljesen kifehérítette a cégét, akkor egy nagyot fordult az univerzuma. Teljesen megnyugodott, és végre feljogosítva érezte magát, hogy kezelje a munkatársak kisebb-nagyobb etikátlanságait. Továbbá eltűnt a fejéből az a gondolat, hogy neki „bujkálnia” kell, mert nem tisztességes. Ez egyébként egy standard mechanizmus az elmében, és az ilyen jellegű visszahúzódás tulajdonképpen egy mentális blokk, ami blokkolja az illető működését.

Nem akarok elmenni valami pszicho-izébe, de gondold csak el, hogy amikor gyerekként valami olyat csináltál, amit nem kellett volna – pl nem tanultál, és a tanár egy kellemes „kettes-alá”-val jutalmazott ezért – akkor inkább sunnyogtál otthon a szüleid előtt, semmit hazavágtattál nagy lelkesen, hogy „nézd Anya, milyen szuper kettes-alát sikerült begyűjtenem!”

Tehát, amikor valaki valami olyat tesz, amit nem kellene, akkor létrejön egy mentális visszahúzódás, ami aztán a valóságban is egy visszahúzódásban testesül meg.

És a vállalkozó nem tesz meg terjeszkedéssel kapcsolatos lépéseket, mert vissza akarja fogni magát. Nem tesz meg olyan dolgokat, amikkel sikeresebb tudna lenni, mert visszafogja magát.

Mivel a jelen példában ez párosult egy csomó erőfeszítéssel, hogy mégis legyen fejlődés, nagyobb profit, ezért ez egy meglehetősen nagy feszültséget generált.

És amikor a két egymásnak ellenfeszülő szándék közül az egyik megszűnt, azaz a „terjeszkedjünk fejlődjünk” szándék, és a „fogjuk vissza magunkat” szándék közül az utóbbi megszűnt, akkor az előbbi szándék ezerrel érvényre tudott jutni, és emiatt ugrott fel egyik évről a másikra az eredménye a pozitív nulláról kb. 200m körüli adózott eredményre.

Az emberei is megnyugodtak, elmentek, akik csak melegedni voltak a cégében, és maradtak azok, akikkel lehet termelni, viszont ők főleg teljesítmény arányos fizetésre kerültek, a munkatársak legnagyobb megelégedésére.
Szóval ennyi a story, nagyon leegyszerűsítve. Remélem a hasznodra válik! :-)

Horváth Zoltán
Cashflow mérnök

Ajánlom másoknak is:
  • Print
  • PDF
  • email
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • Facebook
  • blogtercimlap
  • LinkedIn
  • Live
  • MSN Reporter
  • blogmarks
  • MyShare
  • MySpace
  • NewsVine
  • Technorati
  • RSS
  • Mixx
  • Twitter

10 hozzászólás “Adó ellen hatékonyság növeléssel, de hogyan?” bejegyzésre

  • Teljes mértékben egyetértek!

    Mintha rólam írnád! Bár nem ugyanilyen “körítéssel”, de pontosan ezt a működést kezdem látni az életemben.

    A létéről eddig is tudtam, de most kezd nyilvánvalóvá és érzékelhetővé válni..

    Köszi! Robert

    Válasz

    Cashflow Mérnök megjegyzése:

    Kedves Robi,

    örülök, hogy segített ez a bejegyzés az életedben!
    Továbbra is sok sikert! :)

    Válasz

  • Nagyon jól összefoglalja ez a sztori a lényeget Zoli.
    Igazad van, ezek tényleg logikusan levezethető összefüggések, és rengeteg magyar vállalkozásnál tetten érhetők ezek a jelek…
    Ez a bejegyzésed is szemfelnyitó.
    Gratula!

    Válasz

    Cashflow Mérnök megjegyzése:

    Kedves Zsuzsa,

    nagyon köszi! Igen, sajnos én is sok helyen talákozom a rossz nézőponttal, pedig hatékonyabb működéssel még akár ki is lehetne fehéredni.

    Válasz

  • Gyula szerint:

    Pont ezen az alapon indítottam új vállalkozást. Ebbe eleve az volt betervezve, hogy teljesen frankón csinálunk mindent. Mindenkit bátorítok, mert megfelelő bevétellel bármilyen adót ki lehet fizetni és még marad is. Most ez van, és szépen növekszünk és ráadásul egészséges életmód (Kangen víz) a termék, ami még egy plusz.

    Válasz

    Cashflow Mérnök megjegyzése:

    Kedves Gyula,

    nagyon örülök, hogy növeled a tisztességesek táborát!
    Hiszem, hogy ez valahol meg fog busásan térülni.
    Vagy már meg is térült… :)

    Válasz

  • Demos szerint:

    Tisztelt Kolléga úr! (én is mérnök vagyok)
    Nagyon örülök, hogy mindenki happy!
    Ha érdekel a mai magyar valóság is valakit:
    A tipikus magyar kisvállalkozó a magyar piacra értékesít fizikailag létező terméket vagy szolgáltatást. A magyar termék/szolgáltatás piacok kicsik és nagy rajtuk a túlkínálat, erős a konkurencia, sok a kontár és a szürke/fekete vállalkozás, a fizetőképes kereslet erősen korlátozott és most éppen visszaesik, a vásárlók legalább 3/4-e ár-orientált, ezért nyomottak az árak még a környező országokhoz képest is. Ennélfogva a piacon ténylegesen megfizetett effektív árak nem tartalmazzák maradéktalanul még az adók és járulékok fedezetét sem, a fejlesztési költségek fedezetéről nem is beszélve. Mindezek hatására sok kkv ment csődbe, lehetetlenült el és sokan kerültek a működőképességük határára. Ebben a környezetben a pszichológiai hatások kifejtésén túl közgazdaságilag is meg kellene alapozni a fenti elméletedet. Korrekt volna tisztáznod, hogy milyen piacon dolgozó, mekkora minimális fedezet-százalékkal rendelkező vállalkozásoknál működhet és melyek azok akik meg ne próbálják, mert csak csődbe viszi őket. Mint mérnök, ezt bizonyára kiszámítottad és nem szándékod jégre vinni senkit, lássuk hát a konkrét számokat és a javasolt modelled alkalmazási területének korlátait!

    Válasz

    Cashflow Mérnök megjegyzése:

    Kedve Demos,

    elképzelhető, hogy nem voltam teljesen egyértelmű, sorry :)
    Az említett példa cég terület: élelmiszer kis- és nagykereskedelem. Túltelített a piac. Óriási a verseny!
    De a játék a fejekben dől el, nem a papíron.
    Ha a Te univerzumodban sziklaszilárdan be van ágyazódva az az elképzelés, hogy a mai magyar valóság ez, akkor számodra ez igaz is lesz!
    És én ezt teljesen el is tudom fogadni tőled.
    Amiről én írok, hogy pont ezt az árnyékot – a korábbi rossz elképzeléseket – kell átlépni, megnövelni a hatékonyságot annak érdekében, hogy az adó is beleférjen a cashflow-ba.
    Meglehetősen sok céget láttam – pár száz millió éves bevételtől kezdve, a több tízmilliárdosig – és bizton állíthatom, hogy a tulajdonos fejében dőlnek el a dolgok, nem a piac diktál.
    A piaci diktátum csak látszólagos, és ha valaki ezt elfogadja, akkor a piac fog diktálni.
    Aki meg nem fogadja el, az meg talál olyan megoldásokat, amelyek számára kedezőbbek lesznek.
    Röviden ezt szerettem volna átadni. Remélem, hogy most egyértelmbben sikerült leírnom a dolgot., és tudtam segíteni.

    Üdv :)

    Válasz

  • Karé szerint:

    Kedves szerkesztő, honlap tulajdonos!

    Nagyon szerettem volna letölteni az ingyenes szoftvert. Már egy napja regiztem, és még nem kaptam meg a visszaigazolást. Biztos, hogy nem írtam rossz mail címet, mert tegnap este mielőtt lezártam a gépem, a vissza gombbal megnéztem a regisztrációhoz megadott adataim.

    Mi lehet a baj??

    Köszi Évi

    Válasz

    Holbi megjegyzése:

    “Néhány közkedvelt SPAM (kéretlen levél) szűrő alapbeállítása az, hogy minden ismeretlen helyről származó e-mailt szűr, és elképzelhető, hogy a Cashflow Előrelátás™ Szoftver aktiválásához szükséges levelünk, vagy más egyéb a használattal kapcsolatos e-mailünk nem érkezik meg hozzád! Ha a letöltés ideje alatt nem érkezik meg hozzád az a három e-mail, amit az aktiválással és a használat egyéb szempontjaival kapcsolatosan küldünk, akkor ellenőrizd a SPAM szűrőd tároló mappáját.” – Ez sajnos a Googlera is vonatkozik. Néha gondol egyet és a SPAM mappába teszi a levelet.

    Válasz

Itt lehet hozzászólni !

Családi Élettervezés

Családi Élettervezés

Itt az ideje, hogy átlásd az összes pénzmozgásodat!

Családi Élettervezés

Naptár
október 2009
H K S C P S V
« szept   nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Huszárvirtus

Huszárvirtus az értékesítésben

Szeretnél-e egy ennyire hatékony értékesítői egységet a cégedben, amely őrületbe kergeti a konkurenciádat, miközben te képes leszel annyi eredményes "huszárt" előállítani, amennyit szeretnél?
Kattints a képre!

Huszárvirtus

Családi Életvezetés

Családi Életvezetés

Itt az ideje, hogy átlásd az összes pénzmozgásodat!

Cashflow Családi Életvezetés

Családi Élettervezés

Családi Élettervezés

Itt az ideje, hogy átlásd az összes pénzmozgásodat!

Családi Élettervezés