Milyen képzés juttat piaci előnyhöz?

SHOWBIZNISZ kontra SZEMÉLYES FEJLŐDÉS

Neked mi a fontosabb?

Szórakozni akarsz, vagy fejlődni? SHOWBIZNISZ kontra SZEMÉLYES FEJLŐDÉS, Neked mi a fontosabb?Manapság kezd elharapózni egy jelenség, ami a showbiznisz irányába tolja el – nem kis mértékben – az egyébként hasznos képzéseket.

Egyre több tréner-, konzultáns-, infotermékes-, tanácsadó-, stb cég elindult a showbiznisz irányába annak érdekében, hogy növeljék a listájukon lévő ügyfelek számát, illetve az eladásaikat.

Épp a minap olvastam egy – általam is szakmailag elismert – guru hírlevelét, amelyben erről a kérdésről ír. Jogos a felvetése. Tényleg el kell dönteni, hogy ki szeretne a showbizniszben lenni, és ki szeretné átadni a tudását.

Szóval van, aki szórakoztatni akar, és van olyan is, aki szeretné elérni, hogy az ügyfelei valamiben jobbak legyenek. Vannak olyanok is, akik azt állítják, hogy ez utóbbit szeretnék, de valójában a legkevésbé sem érdekli őket az ügyfél, mindössze a saját eladásaikra koncentrálnak.

Az abbeli igyekezetben, hogy maximalizálja a teljesítményt, és az eladásokat, a sok bába között elvész a gyerek, azaz már minden fontosabb, mint maga az ügyfél.

Hmm…. Van itt egy szabály: ha az ügyfeleid emelnek fel téged a magasba, akkor “nem illik” otthagyni őket. Ezt értheted fizikailag is (pl megszakítom a kapcsolatot velük, nincs fórum, ahol elérhetnek engem, stb), és érthetem úgy is, hogy már nem fontosak, illetve saját érdekeket messze az ügyfél elé tolom.

Ez garantáltan vissza fog ütni. Előbb, vagy utóbb. Azok, akik komolyan gondolják a képzést és a fejlődést, azok el fognak fordulni az ilyen emberektől. Tény, hogy a showbizniszre vágyók maradnak, mert hiszen megint valami “izgalmas meglepetéssel” találkozhatnak, vagy megtudják a “Nagy Titkot”.

Elképzelem, hogy valaki nem azért tanul a cashflow kezelés, vagy cashflow hatékonyság maximalizálás témájában, hogy nagyobb profitra tegyen szert a gyakorlatban, hanem mert olyan jellegű “meglepetésekre” vágyik, hogy hátha valaki megmondja, hogy “hogyan lehet 10 perc alatt 100 milliót keresni úgy, hogy nem kell tenned érte semmit, csak nyomd meg ezt a gombot”.

Cégvezetőként azt gondolom, hogy neked is el kell döntened, hogy mire vágysz: szórakozást keresel, és a gyerekkori Karácsonyok izgató, bizsergető érzésére vágysz az üzleti óráidban is, vagy inkább fejlődni akarsz annak érdekében, hogy sikeresebb legyél te magad, vagy sikeresebbé tedd a céged.

Jobb, ha nem keverjük a szezont a fazonnal.

Ha megnézed a történelem nagy tanítóit, mint például a nagy vallási vezetőket (bármelyiket), vagy más szellemi vezetőket, ők meglehetősen messze állnak a showbiznisztől. Viszont olyan tudást adtak az emberiségnek, melyre ma is élénken emlékszünk, és alkalmazunk.

Nekem az a célom, hogy te jól legyél! Ez az elsődleges. Nem csak szórakoztatni akarlak, hanem sikeresebbé tenni téged! Nekem ez a szórakozás, ha általam Te jobb lettél. Én ebben keresek partnereket.

Olyan ügyfelekre vágyom, akik szeretnének fejlődni, akik szeretnék megismerni a cashflow kezelés és cashflow hatékonyság kontrolljának technológiáját, és akiknek ez a megismerés és alkalmazhatóság jelenti az eredményt, nem pedig a szuper izgalmas meglepetés, vagy a Nagy Titok.

A showbizniszre vágyó nem azért ül egy képzésen, mert fejlődni akar, és emiatt nem is fog erre törekedni, azaz nem is fogja kipróbálni, nem is fogja alkalmazni a tanultakat. Csak addig érdekes számára, amíg zajlik a “show”, és “Nagy Titkok” röpködnek, meg “izgi meglepetések”. Ha ingyen van, az még jobb. De ki fejlődött valamit? Senki. Akkor meg miért csináltuk?

El kell döntened, hogy koncertre szeretnél menni, vagy fejlődni szeretnél. Mind a kettő jó dolog, csak az egyiknek ekkor van itt az ideje, a másiknak meg akkor. A baj, ha ezek keverednek, és a koncerten szeretnél fejlődni, vagy a tanulóidőben zenét hallgatni. Mindkét verzió garantált problémát fog okozni neked, és kudarcokhoz vezet.

És még valami: ha tanulásra vágysz azzal a céllal, hogy tudd alkalmazni, akkor keresd az egyszerűséget! Az igazi tudás ismérve, hogy egyszerűsíti a dolgokat, nem bonyolítja.

Ajánlom másoknak is:
  • Print
  • PDF
  • email
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • Facebook
  • blogtercimlap
  • LinkedIn
  • Live
  • MSN Reporter
  • blogmarks
  • MyShare
  • MySpace
  • NewsVine
  • Technorati
  • RSS
  • Mixx
  • Twitter

3 hozzászólás “Milyen képzés juttat piaci előnyhöz?” bejegyzésre

  • rendszermester szerint:

    “Az igazi tudás ismérve, hogy egyszerűsíti a dolgokat, nem bonyolítja.”

    Az igazi tudás ismérve, hogy eredményesen alkalmazható, éjjel kettőko is, álmából felébredve az ember. Sajnos igaz, az oktatás szinte minden szintje showbiznisz lett, és rengeteg hasznos időt “rabol el” a befizetett összegen felül az emberektől. És aki mégis képzett, és jól kiképezték, az pedig nem jut megfelelő munkához, következhet az átképzés. A sok képzés miatt pedig nem mélyülhet el a tudása egyik területen se, aminek kudarc, leépülés lesz a vége.

    Fontos a képzés, a tudás aktualizálása, elmélyítése, és annak mester szintű alkalmazása ha lehet egy életen át, generációknak átadva.

    Válasz

  • Kovács Judit szerint:

    Helló.
    Igen, én is ismerek olyat, akinek a tréningjén csak a rekesz- és arcizmok edződtek. Vagyis a közönség nagyon jól szórakozott, de nem tanult és nem alkalmazott az egész nap anyagából semmit. (Megkérdeztem őket néhány hét múlva, innen tudom.) Persze ez még mindig jobb volt, mint ha se kenyeret, se cirkuszt nem kaptak volna :)
    Sőt az én tanulóim is eleinte a csodát várják, ahelyett, hogy csinálnának néhányat. Aztán persze rájönnek, hogy nincs “tudás” nevű “zacskós leves”. És a döntő többségnek nagyon tetszik, hogy sokszor kemény munkával, de garantáltan néző helyett alkotó lesz belőle :)

    Válasz

    Cashflow Mérnök megjegyzése:

    Kedves Judit,

    egyetértek. Sőt azt figyeltem meg, hogy amikor valaki végig gyűri a tanulást alaposan, minden pontosan megértve, akkor a végére úgy vigyorog, mint a tejbetök, és olyan elégedett, hogy majd szét veti őt a büszkeség, hogy sikerült leküzdenie ezt a feladatot.

    Zoltán

    Válasz

Itt lehet hozzászólni !

Családi Élettervezés

Családi Élettervezés

Itt az ideje, hogy átlásd az összes pénzmozgásodat!

Családi Élettervezés

Naptár
július 2009
H K S C P S V
« jún   aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Huszárvirtus

Huszárvirtus az értékesítésben

Szeretnél-e egy ennyire hatékony értékesítői egységet a cégedben, amely őrületbe kergeti a konkurenciádat, miközben te képes leszel annyi eredményes "huszárt" előállítani, amennyit szeretnél?
Kattints a képre!

Huszárvirtus

Családi Életvezetés

Családi Életvezetés

Itt az ideje, hogy átlásd az összes pénzmozgásodat!

Cashflow Családi Életvezetés

Családi Élettervezés

Családi Élettervezés

Itt az ideje, hogy átlásd az összes pénzmozgásodat!

Családi Élettervezés